Neurologia

Neurolog zajmuje się schorzeniami obwodowego i ośrodkowego układu nerwowego. W zakres obowiązków neurologa wchodzi diagnostyka objawów, które mogą sugerować chorobę o podłożu neurologicznym i leczenie chorób rdzenia kręgowego, nerwów obwodowych i mózgu. Objawami są m.in. bóle, zaburzenia czucia, zawroty głowy, zaburzenia snu i słuchu, a także zawroty głowy. Natomiast w skład szeroko pojętych chorób układu nerwowego wchodzą takie choroby jak padaczka, migreny, guzy mózgu czy stwardnienie rozsiane.

Wybierając się na wizytę u neurologa dobrze jest zabrać ze sobą wszystkie aktualne wyniki badań tj. morfologia, poziom cholesterolu czy OB, a także naszą dokumentację medyczną oraz listę leków, które przyjmujemy, w tym nawet leków ziołowych.

Wizyta u neurologa rozpoczyna się tzw. wywiadem podczas, którego lekarz zbiera istotne informacje na temat pacjenta. Badanie neurologiczne jest bardzo dokładnym badaniem fizykalnym obejmującym obserwowanie i ocenę poruszania się pacjenta, jego zdolności i możliwości wykonywania określonych poleceń, a także sprawdzenie odruchów. Każda część ciała jest dokładnie badana. Lekarz neurolog obserwuje także chód. Ocenia też mowę, słuch, czucie, wzrok, rozpoznawanie przedmiotów, pamięć, orientację co do własnej osoby, miejsca, czasu oraz zdolność pisania. Ponadto w celach diagnostycznych neurolog może zlecić szereg badań neurofizjologicznych i obrazowych np. tomografia komputerowa, rezonans magnetyczny, a także biochemiczne i genetyczne.

Objawy, które powinny skłonić nas do poszukiwania pomocy u tego specjalisty to:

• częste bóle głowy
  • utraty przytomności
  • zawroty głowy
  • zaburzenia czucia
  • niedowłady
  • napady drgawek
  • zaburzenia widzenia
  • osłabienie mięśni
  • sztywność mięśni
  • nadmierne ślinienie się, nadmierna potliwość
  • uporczywe nudności i wymioty