Stomatologia zachowawcza

Zbagatelizowanie zabiegów profilaktycznych może doprowadzić do powstania próchnicy, która jest głównym powodem utraty zębów. Dlatego jeżeli zauważysz u siebie jakiekolwiek objawy tej choroby, koniecznie odwiedź naszą klinikę stomatologiczną. Skutecznie rozwiążemy Twój problem, dzięki czemu będziesz mógł cieszyć się zdrowym uśmiechem. Właśnie taki jest cel stomatologii zachowawczej – zajmuje się ona zapobieganiem próchnicy i zwalczaniem jej skutków, czyli leczeniem dotkniętych nią zębów.

Konsultacja stomatologicznaod 100 zł
Konsultacja stomatologiczna specjalistyczna (lub wymieniamy periodontologiczna, protetyczna, implantologiczna itd.)od 200 zł
Konsultacja to pierwszy i niezwykle istotny krok w planowaniu kompleksowego leczenia stomatologicznego. Podczas wizyty lekarz specjalista wykona przegląd uzębienia oraz, jeżeli jest konieczna, diagnostykę rentgenowską w celu wykrycia ukrytych stanów zapalnych lub chorób przyzębia. Na tej podstawie mogą zostać zaproponowane najlepsze metody leczenia.

Jak powstaje próchnica zębów?

Winowajcą są bakterie próchnicotwórcze, które w dużych ilościach są obecne w płytce bakteryjnej i kamieniu nazębnym, który z niej powstaje. Płytka osadza się na zębach w trakcie jedzenia. Można ją w prosty sposób usunąć – wystarczy dokładnie umyć zęby. Jeżeli jednak higiena jamy ustnej zostanie zaniedbana, wystarczy zaledwie kilkanaście godzin, a płytka, pod wpływem zawartych w ślinie składników mineralnych, ulega mineralizacji i twardnieje, przekształcając się właśnie w kamień nazębny. A jego już nie sposób usunąć domowymi metodami – potrzebna jest do tego profesjonalna  higienizacja gabinetowa.

Jest jeszcze jeden istotny czynnik wpływający na rozwój próchnicy, a mianowicie cukier. Staje się on pożywką dla żyjących na płytce i kamieniu bakterii. W procesie jego przetwarzania produkują one kwaśne substancje niszczące szkliwo.

Z początku skutkiem próchnicy są drobne ubytki w szkliwie, ale jeżeli na tym etapie nie zostaną podjęte odpowiednie działania, próchnica rozprzestrzenia się, obejmując głębsze tkanki zęba. Dopóki ogranicza się do szkliwa i zębiny, standardowe leczenie zachowawcze wystarczy, by zażegnać problem. Jeżeli jednak próchnica dotrze do miazgi zęba, wówczas jedynym ratunkiem przed utratą zęba jest już tylko leczenie kanałowe.

Jak z tego widać, walka z próchnicą to wyścig z czasem. Dlatego tak ważne są regularne kontrole w gabinecie stomatologicznym. Dzięki nim można wykryć zmiany próchnicowe już na wczesnym etapie rozwoju i na czas wdrożyć leczenie zachowawcze.

Na czym polega leczenie zachowawcze?

Leczenie zachowawcze, podejmowane w przypadku zaatakowanego przez próchnicę zęba, polega na usunięciu zainfekowanych tkanek, a następnie – ponieważ tkanki te nie mają zdolności regeneracji – uzupełnieniu powstałego ubytku. Do tego celu służy wypełnienie stomatologiczne.

Leczenie zachowawcze w A2 Clinic

Dlaczego warto przeprowadzić leczenie zachowawcze właśnie w A2 Clinic?

Cyfrowa diagnostyka

Pierwszym krokiem skutecznego leczenia jest dokładna diagnostyka. W naszej klinice mamy do tego celu własne centrum wyposażone w nowoczesne urządzenia do cyfrowej diagnostyki: aparaty rentgenowskie, tomograf komputerowy, kamerę i skaner wewnątrzustny. To umożliwia wykonanie potrzebnych badań na miejscu. Lekarz od razu ma dostęp do wyników, co pozwala zaoszczędzić czas i jak najwcześniej rozpocząć leczenie (a jak już powiedzieliśmy, ma to duże znaczenie w przypadku próchnicy).

Leczenie bez bólu

Zabiegi z zakresu stomatologii zachowawczej wykonujemy w znieczuleniu, nie trzeba więc obawiać się bólu. Stosujemy nowoczesne znieczulenia miejscowe, które skutecznie eliminują odczucia bólowe, a przy tym działają szybko i nie są obarczone dużym ryzykiem powikłań. Co ważne, działają one tylko na wybranym obszarze jamy ustnej – tam, gdzie przeprowadzany jest zabieg.

Wypełnienia światłoutwardzalne

Stosujemy wyłącznie wysokiej jakości wypełnienia światłoutwardzalne, które pozwalają uzyskać znakomite efekty. Na oczyszczony ząb nakładana jest odpowiednia warstwa materiału kompozytowego, który jest formowany przez lekarza, aż do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów. Następnie wykorzystywane jest światło specjalnej lampy polimeryzacyjnej, które powoduje że wypełnienie twardnieje.

Kompozyt jest materiałem, który początkowo jest plastyczny, dzięki czemu można idealnie dopasować go do zęba, ale po naświetleniu natychmiast osiąga docelową twardość. Dzięki temu od razu po wyjściu z gabinetu można już jeść i pić bez obawy, że wypełnienie mogłoby się odkształcić. Kompozyt jest wytrzymały na mechaniczne uszkodzenia, a oprócz tego odznacza się nienaganną estetyką. Jego kolor można dobrać do odcienia uzębienia tak, by wypełnienie wyglądało na integralną część zęba.

Dowiedz się więcej!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o profilaktyce zdrowia zębów i jamy ustnej, odwiedź A2 Clinic – chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Na wizytę możesz się zapisać, dzwoniąc pod numer 74 666 87 77 lub umawiając się na wizytę rejestracją online.