Czy implanty zębów bolą?

8 września 2022

Leczenie implantologiczne umożliwia zrekonstruowanie uzębienia w ten sposób, by rekonstrukcje protetyczne zachowywały się jak prawdziwe zęby. Ale samo wszczepianie implantów budzi u niektórych Pacjentów obawy. Czy ten zabieg jest bolesny? Rozwiewamy wątpliwości związane z bólem podczas zabiegu implantacji i po nim.

Na czym polega leczenie implantologiczne?

Implanty to niewielkie śrubki, które wszczepia się w kość szczęki albo żuchwy w miejsce korzeni zębowych. Są wykonane z biokompatybilnego materiału (konkretnie z tytanu), nie są więc odrzucane przez organizm. Integrują się z kością i stają się podstawą do zamocowania rekonstrukcji protetycznej. Dzięki implantom można zrekonstruować uzębienie Pacjenta w sposób znacznie doskonalszy niż za pomocą innych metod.

Czy wszczepienie implantów boli?

Wszczepienie implantów to inwazyjny zabieg, wymagający znacznej ingerencji w tkanki. Z tego powodu niektórzy Pacjenci obawiają się, że zabieg będzie bolesny. Czy rzeczywiście są powody, aby obawiać się bólu w leczeniu implantologicznym?

Na szczęście możemy rozproszyć te obawy. Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu, przebiega więc bezboleśnie. W A2 Clinic dysponujemy nowoczesnym znieczuleniem komputerowym The Wand, w którym dozowanie środka znieczulającego jest kontrolowane przez komputer. Dzięki temu jest on podawany w sposób bardziej fizjologiczny niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych znieczuleń podawanych strzykawką. To sprawia, że nie powoduje ono uczucia rozpierania tkanek. Pacjent nie tylko więc nie odczuwa bólu podczas zabiegu, ale też podczas samego podawania znieczulenia.

Podczas wszczepienia implantów można wprawdzie odczuwać pewien dyskomfort związany z wibracjami podczas wiercenia otworów, ale bólu nie trzeba się obawiać.

Piękny uśmiech potrzebny od zaraz?
Mamy na to sposób! Kliknij w poniższy przycisk i przekonaj się!

Czy można odczuwać ból po wszczepieniu implantów?

Kiedy znieczulenie przestanie już działać, mogą pojawić się pewne dolegliwości bólowe. Z reguły jednak nie mają one dużego nasilenia i można im zaradzić, stosując zwyczajne, szeroko dostępne w aptekach środki przeciwbólowe. Jeśli nie przyniosłyby one poprawy, wtedy należy skontaktować się ze stomatologiem, aby przepisał mocniejsze środki.

Jak długo można czuć ból po wszczepieniu implantów?

Implantacja polega na umieszczeniu w organizmie ciała obcego, dlatego pozabiegowe gojenie się tkanek zajmuje niemało czasu. Tkanki miękkie potrzebują około 10-14 dni na regenerację, natomiast kośćcowi może to zająć nawet do 6 miesięcy.

Piękny uśmiech potrzebny od zaraz?
Mamy na to sposób! Kliknij w poniższy przycisk i przekonaj się!

To jednak nie oznacza, że przez cały ten czas Pacjentowi doskwiera ból. W większości przypadków dolegliwości bólowe ustępują samoczynnie w stosunkowo krótkim czasie – z reguły utrzymują się najwyżej przez kilka tygodni.

A zatem powtórzmy raz jeszcze: nie ma powodów, aby obawiać się bólu podczas leczenia implantologicznego. Takie obawy nie powinny więc powstrzymywać Cię przed jego podjęciem, jeżeli chciałbyś odzyskać estetyczny i funkcjonalny uśmiech. Implanty mogą się okazać dla Ciebie odpowiednim rozwiązaniem. Przyjdź do A2 Clinic i przekonaj się, co możemy dla Ciebie zrobić. Na wizytę możesz się umówić, dzwoniąc pod numer +48 74 667 02 93 lub +48666704707 albo wypełniając formularz.